پنجشنبه ؛ 29 شهريور 1403
15 آذر 1399 - 17:42
خبر

۱۸ کشته از سوی طالبان در حمله هوایی جنگنده های افغانستان

نیروهای طالبان در حملات هوایی دولت افغانستان متحمل تلفات سنگین شدند.
کد خبر : 7834

پایگاه رهنما:

مقامات محلی افغانستان اعلام کردند ۱۸ عضو گروه طالبان در حمله جنگنده های دولت افغانستان در استان هلمند کشته و سه تن مجروح شدند.

مقامات محلی افغانستان همچنین با رد حمله هوایی نظامیان آمریکایی به هلمند گفتند که حمله شب گذشته به مواضع طالبان توسط جنگنده های دولت افغانستان صورت گرفته است.

سخنگوی طالبان گفت که درحمله شب گذشته جنگنده های آمریکا به مرکز این  گروه و خانه های غیر نظامیان در  حالی انجام شد که محل بمباران از منطقه جنگ بسیار دور بود و در آنجا فعالیت نظامی انجام نمی شد.

قاری یوسف احمدی تصریح کرده است که آمریکا نخست محل را بمباران کرد و وقتی مردم برای بیرون کشیدن اجساد و انتقال نظامیان به محل رفتند هفت بار دیگر حملات پهپادی انجام داد که در نتیجه ۱۸ نفر کشته و ۳ تن دیگر زخمی شدند».

سخنگوی طالبان اضافه کرده است که در این حمله هوایی چهار منزل مسکونی، یک دستگاه موتورسیکلیت و یک خودرو نیز منهدم شده است.

حدود بیش از سه ماه از آغاز برگزاری مذاکرات مقدماتی میان هیئت‌‌های جمهوری اسلامی افغانستان و طالبان در دوحه می‌گذرد.

هرچند انتظار می‌‌رفت هم‌زمان با آغاز این مذاکرات خشونت‌‌ها در افغانستان کاهش یابند، اما خشونت‌‌ها در این مدت سیر صعودی داشته‌‌است؛ چنان‌‌که براساس آمارهای وزارت دفاع ملی افغانستان هم‌‌‌اکنون در بیش از ۲۰ ولایت این کشور جنگ‌‌ها میان نیروهای دولتی و طالبان جریان دارند.

سازمان ملل متحد، اعلام کرد که از تشدید نبردها در هلمند، حمله بی رویه در ننگرهار، لغمان و غور و نیز انجام حملۀ هوایی در تخار و در آخرین مورد حملۀ انتحاری بر یک مرکز آموزشی در غرب کابل، نگران است.

منبع: الوقت

ارسال نظرات